JULGRANSPYNT

Min sista lediga dag innan jag går på praktiken imorgon och kör på tills nästa helg. Hoppas kommande vecka blir bättre än den förra. Jag försöker göra det bästa av det och lära mig så mycket jag kan, även om vissa saker inte är så intressanta. Patienterna är jättetrevliga att prata med, så det är ju kul. Förra veckan lärde jag flera av dem att säga god jul på svenska. Ja, man har som bekant så kul som man gör sig. Så har jag inget bättre för mig får jag väl hålla lektioner i svenska.

I julpyntsparadiset

Annars har den här dagen kretsat runt julpynt, japp ni läste rätt. Jag och Charlotte begav oss in till Perth för att kolla runt lite och vi fastnade på det fina varuhuset (tänk NK) som har en hel avdelning med lyxigt julpynt. Jag kan inte riktigt förså vad man ska med julgranskulor som kostar 600 kr, men de var ju fina att titta på. Rycktes dock med lite och innan jag visste ordet av hade jag köpt en julgransprydnad i form av en fågel. Jag har aldrig ens haft en julgran! Men nu har jag lyxpynt att hänga i en framtida julgran iaf. Tack vare Charlotte köpte jag iaf inte julgranskulorna i porslin som jag stod och höll i. De var nedsatta och kostade "bara" 300 kr. Helt sjukt egentligen, hur kunde jag fundera på att köpa pynt för så mycket pengar. Jag har snöat in (ha ha) på vad pengar kan användas till inom biståndsarbete och 300 kr blir en hel del läkemedel till någon som behöver det bättre än vad jag behöver julgranskulor. Ja ja, vi hade en riktigt kul dag och jag fick mina efterlängtade pannkakor på Dome. De har varit slut varje gång jag har varit där, men idag fanns de.

Äntligen fick jag mina pannkakor

Innan vi åkte hem gick vi på en fotoutställning, Earth from above. Flygfoton från hela världen och temat var hållbar utveckling. Vacka men sorgliga foton, man blir mörkrädd av att se hur vi förstör vår planet.



Kommentarer
Postat av: Anonym

hEJ!

Sicka "pannkagor"! Ser helt underbara ut.

kram pappa

2008-11-02 @ 00:17:15
Postat av: rose-marie capion

Jag har sålt julkort i ditt ställe för UNICEF,så det blev till "julklappar" till några som behöver det bättre än vi.Kram mamma.

2008-11-02 @ 20:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0